Thanksgiving är ett perfekt slut.

Nu sitter jag i sängen min sista gång och jag vill så gärna på något sätt bli tagen av situationen och tänka att det verkligen är sista gången och bli sorgsen över det. Istället känner jag att mitt otroliga år äntligen (i positiv mening) är slut och att det räcker gott och väl nu. Jag kommer ihåg för tre veckor sedan då jag nästan fick panik över hur lite veckor det var kvar och jag kände för att gråta hela tiden. Som tur
R har jag bu istället accepterat att det är slut  så nu är jag inställd att Äntligen få sluta jobba som au pair och komma hem.  Har nästan packat ner allt i mitt rum och inser attbjag behöver två bagage att checka in och inte vara ett. Och vad  beror det på? Jo, på mina 10 underbara kg scrapbook som ska få plats. Jag skämtar inte. Minst 10 kg väger det.
Och i morgon kväll bär det av till jfk flygplats i ny där jag ska sova under natten för att ta mitt flyg sju på morgonen och åka till san Francisco och möta upp Maria för våran cali trip!
Underbart!
Dock känner jag mig inte alls orolig för resan som jag annars gör med andra resor. Blir det problem med mitt flyg? Har jag med mig allt? Är jag i tid? Osv osv.
Min rese månad har alltid varit så långt bort så att åka på den känns fortfarande så onaturligt. Men jag kan Inge vänta på att få se san Franciscos, los Angela, san Diego, LAS vegas och Inte minst Carin canyon!! Vilken otrolig resa det kommer bli :)
Idag hade vi den största helgdagen i USA. Thanksgiving. Min värdmamma har förberett mat hela veckan och det har doftat som jul i hela huset. Och äntligen idag har jag fått smaka på alla möjliga maträtter som jag bara kan beskriva som amerikanska. Turkey såklart, men också en hel del sötpotatis. Tex. Mosad sötpotatis blandad med krossade nötter, men marsmallows som topping. Först tänkte jag att det är bland det konstigaste jag hört, men vet ni. Det är Guda gott!! Godaste jag ätit idag. Väldigt sött då så jag vet inte om det är varmrätt eller efterrätt? Vi var 17 personer och det varse mycket ljud och prat så jag är glad att äntligen få vila hjärnan. Har dock varit en riktigt kul och underbar dag! Så glad att det är så här jag får avsluta mitt år.
Eftersom min familj är judar firar dom thanksgiving och hanukka samtidigt eftersom hanukka ändradas i datum från årstider år. Och på hannuka, som på jul, ger dom presenter till alla. Plus att vi spelade egg spel då man får roffa åt sig andras presenter :) jag fick så himla fina grejer!
Nu säger jag godnatt för sista gången. Ska försöka lägga upp inlägg på min resa på Facebook.
Önska mig lycka till så ses vi snart! Är hemma om tre veckor. Otroligt!
Puss och kram från en nöjd glad och mätt Greta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0