Santa Cruz

Hade just skrivit ett grymt bra inlägg om Alcatraz vart vi var igår men såklart att all min text plötsligt borta efter fönster byte,. Så det blir att skriva en annan dag. Ni kan dock hitta Marias blogg på mina länkar nere till höger i det oranga fältet där hon har skrivit om våra dagar. Sååå,. För att göra min historia kort idag (är grymt trött och ska sova nu) Vi hämtade upp våran hyrbil i morse och begav oss ut till miur Woods vilket är ett område med red Woods, stora höööööga träd. Vi kör över golden gate bron, som tyvärr ligger i dimma men vi kan iaf se den klarröda färgen när vi kör över. Tyvärr så har inte dimman lagt sig när vi åker tillbaka så vi ser bara toppen på bron. Men men, man kan inte bli lyckad att få till alla snygga bilder man vill aha ;) Begav oss sedan ner mot Santa Cruz på high way med vackra böljande landskap och krokiga vägar. Lite så som jag tänkt mig cali faktiskt. Haha. Körningen går jättebra och jag är inte alls så nervös som jag har varit tidigare i USA. Just nu sitter vi i köket tillhörande en liten stuga, eller lite mer bungalow. Vi är på våras första av tre stopp av coughsurfing (sover på människors soffa, säng, luftmadrass eller vad som helst dem erbjuder en att få en natts sömn på. Jättebra sätt att få sova gratis och träff en hel del trevligt folk, och ja, jag har sett till att det är säkert) Så ikväll är vi hos artem, och han har varit jättesnäll med att visa oss runt i stan och kört oss upp vid universitet med en fantastisk utsikt över staden. Vi har tagit en kopp kaffe och gått längst piren och boardwalk. Pratat om en massa, tittat på stora sälar när dom snoozat vid bryggan och sett Santa Cruz i vinter dvala. Verkar vara en jättemysig stad, och inte minst på sommaren. Artem bor vid stranden så i morgon planerar vi frukost vid sanden och förhoppningsvis får vi se lite surfning bland vågorna. Sedan bär det av till Santa Barbara och köra längst high way 1 vid kusten där det ska vara en fantastisk vy över stranden och havet. Nu sova på soffan med Maria så vi är utvilade för en lång körning i morgon. 365 dagar i USA idag!! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0