Universal studios Hollywood

Jag och maria valde mellan Disney land eller universal studios. Vi kännde att Disney kan bli för mycket barn så idag besökte vi universal studios i Hollywood. Vi åkte på studio tour vilket jag tyckte var det mest intressanta. Fick se en hel del häftiga film scener och se hur de gör alla coola effekter. Tyvärr filmade dem desperate housewifes så vi kunde inte se något utav det. Dom hade några berg och dal banor men inga jättebra. The Simpsons ride var också bland de bästa i parken. En visuell berg och dal bana som var mer läskig än man kan tro eftersom du sitter i en vagn i ett rum som rör sig till hur berg och dal banan går på filmen, eller rättare sagt, flyger och kraschar i en Simpson värld. Vi fick även en tripp till en jätte Maggies (babyn hade fått för mycket radio aktiv strålning i sig) mun i tron att hon sög på sin napp vilket fick det att brista för mig och jag skratta så jag grät. :)
vi var också på special effects där de visade lite av hur dom gör effekter i filmer och hur man för ögat att se något annat än vad som egentligen händer på filmduken. De ville ha frivilliga skådespelare för deras uppvisning och när de frågade efter en tjej som kan skrika, räckte jag energiskt upp handen. Okej, det var det enda jag kunde ta eftersom familj och lång kille var de andra alternativen som fanns utöver mitt val. Jag fick faktskt medverka i två scener. En king kong scen där jag få stå på en pall (vidualisera balkong) och ha på mig en tunn halsduk så denna och mitt hår kunde blåsa i vinden av en fläkt. Sedan blir jag ombedd att skrika, scenen är över och publiken klappade händerna. Vad hände frågade jag maria när jag kom tillbaka till min plats i publiken. Eftersom det var data effekter kände jag inte när king kong grepade tag om mig med sin jättehand.
sedan var det en till skrik scen där jag blev av med min hand. Blodet rann och jag skrek av smärta. Tur att det var en riktigt bra fejk kniv (se bilderna nedanför)
Jag trodde faktiskt parken skulle vara större och ha mer att se. Vi var där hela dagen och kände att det räckte gott och väl. På vägen hem (trötta) kör vi high way i rusnings trafik vilket betyder att vi färdas två km på en halvtimme. Jippi..
Vi kom hem iaf. Bestämde oss för att stanna hos min värdmammas syster i nästan en vecka och göra dags tripper ut till stränderna längst calis kust. Hon är så himla söt altså. Bland de mest gulligaste människor jag träffat.
I morgon åker vi in till los angeles city för att göra det turistiga. Natti!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0