Sista dagen i favorit staden

Igår gick jag och Maria mest runt i downtown san Diego för att kika in sevärdheterna., fanns inte så många dock och det är väl därför denna stad inte heller blir alltför besökt av turister jämfört med la och sf. Vi tog bilen upp till mission beach som ska vara riktigt fint för surfning. Apropå min önskan om surfning, hörde att det var riktigt kallt nu i december och sk jag väl börja surfa hade det varit skönare att börja i en mer trevligare temperatur.
Jag och Maria hade ju även planerat whale watching men säsongen har inte börjat än så inga valar sedda för oss i år. På kvällen planerade vi vila men övertalades ganska fort av några engelsmän att följa med och clubba. Så på med klackar och festkläder på 5 min i ett sovande och mörkt hostel rum. Rekord!
Clubben var visst bland de bästa i stan men jag är inte ett så stort fan av house music eller trängsel av sånt slag som jag bara varit med om på 5 th ave under jul förra året. Så vi drog tidigare och hade mer underhållande konversationer och aktiviteter på hostlet. Varför bo på hotell när man kan bo på hostel? Älskar det!
Sååå jag och Maria (och alla andra på hostlet för den delen) tog lång sovmorgon innan (jag och Maria) begav oss på sista äventyret i san Diego. Vi var upp till ett monument ned utsikt över hela san Diego och hamnen vilket var riktigt fint och sedan begav vi oss till san diegos kända park, balboa park. Så himla mysig park med 15 museum, san Diego zoo, och en hel del fin arkitektur och mysiga promenader. Jag och Maria kunde bara konstatera för 148 gången när vi satte oss för att dricka te på ett japanskt cafe, vi älskar san Diego!
Sedan blev det promenad i downtown och vid shoppingen (som dessutom också är så himla mysig)
Ikväll medans hela hostel förbereder sig för party igen, blir det istället sömn för mig och Maria. Upp tidigt i morgon och köra de 5 timmarna det ska ta till vegas. Men eftersom vår gps gör lite som hon (blondie är hennes namn) vill får vi se vart det leder. Får dessutom company av en engelsman som varit ute 9 mån och surfat i olika delar av världen så det ska nog bli en trevlig färd. Fuji var bästa surfstället talade han om, så nu vet jag vart jag ska härnäst :)
När vi kommer fram i morgon kväll ska vi förbereda på party i galna vegas och sedan VILA på söndag. Detta ska bli intressant må jag säga!
Godnatt så hörs vi om några dagar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0