Newport och Laguna beach

Känns som om jag och Maria redan sett en hel del stränder, pirer och vatten, så jag hade inte stora förväntningar när vi körde ner till newport beach idag.
Men hörrni, newport beach var den mysigaste och vackraste stranden jag varit på (bortsett från Hawaii såklart) ååh, helt underbart. Kan nästan tänka mig hur mer underbart det måste vara på sommaren med alla människor ute. Små fik och surf butiker. Små strandhus kantade sanden och det var halvöar överallt där folk hade både sandstrand när dom klev ut på bakgården och en saftig båt parkerad några meter ifrån huset. Wow! Bostad områdena hade stora portar och ven som helst får inte komma in. Massor av vackra hus med stora fönster på bergssidorna.
Värre var det dock i Laguna beach. Större hus och nästan omöjligt att komma ner till stranden eftersom vägen dit gick igenom bostadsområden med stora grindar och tullar för att komma in. Grymt vackert! Får kanske bo där.,.. Någon gång :)
Sedan hade vi halva dagen kvar och bestämde oss för att få shoppa lite. Jag var såklart in på hollister och fynda som vanligt, känns som om det är det enda min garderob består av just nu. Älskar det!
I morgon är våran sista dag i L.A och Maria och jag har bestämt oss för sovmorgon och lugn innan vi beger oss till san Diego på onsdag. Hoppas på surfning där!!
Det är så gryyymt mycket bilar här! Jag vet att jag påpekar det hela tiden men det chockar mig fortfarande. På ett ögonblick på highway ser man lätt hundratals bilar på samma gång. 6 filer packade med bilar och vi lyckas alltid hamna i bilkö. Eller rättare sagt, L.A är en enda stor bilkö. Du klarar dig inte utan bil här, men att ta bilen gör dig frustrerad varje gång. Skulle aldrig kunna leva i detta bilsamhälle, plus att förare här alltid kör alldeles för fort och är dåliga på att använda blinkers. Dock är dom snällare här än på öst kusten där alla tutar på dig för minsta lilla, tränger sig och är mer ohövliga. Något jag gillar här jämfört med Sverige är att förare och trafikanter "pratar" mer med varandra i handrörelser. Det som är positivt efter denna resa är att jag nu inte kommer ha rädsla att köra någon annan stans. jag kan köra på 6 filer med bilar som byter filer varje sekund för på och avfarter. Bilköer och själv byta filer till höger och vänster för att efter varje km hålla sig på rätt highway.
Nu filmmys med Maria!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0