Los Angeles

Jag har hört att los angeles ska vara jobbigt att köra i,. Och nu fattar jag! Jag och los angeles är done! I går gjorde vi turist grejerna. Hollywood skylten, walk om fame och Rodeo drive där alla dyra butiker ligger. Även om vi bara gjorde 3 grejer tog det hela dagen att genomföra dem och timmar att köra runt i L.A,. Mycket trafik och köer överallt. Lyckats hålla oss utan skrapor eller krockar än så länge. Mötte ett par tjejer i S.F som skulle köra ner till L.A och köra första fången i USA. Och hej och hå. Det hade jag INTE velat göra. Plus att våran gps inte riktigt har koll ibland och att man måste byta filer och och motorvägar fort. Men vi tar det lugnt och skrattar när vi kör fel,. Sen räknar bara navigatorn ut en ny väg för oss. L.A såsom S.F är städer jag är glad att ha besökt men det kommer inte vara platser jag l känner att jag måste tillbaka till. Dom är charmiga på sitt sätt och jag gillar S.F mer än L.A. Walk of fame var roligt på ett sätt men gatan den låg på var riktigt trashig och smutsig, med drog affärer, tattoo och snuskiga underklädes butiker. Såg till att se stjärnor som mickey mouse, Elvis, Greta Garbo, Ingrid Bergman, walt Disney, Johnny Depp och Michael Jackson. Idag tog bi bilderna längst L.A s kust. Malibu, santa Monica och redando beach (där mitt O.C fan Maria fick äta på "O.C" fiket) jättefina stränder och skön kultur på dem. Människor som springer, åker inlines, fiskar och njuter av solen. Träffade även Sara Lindgren, som jag gått gymnasiet med och bott tillsammans med. Hon pluggar just nu i santa Monica och vi såg till att träffas och prata en hel del. :) Ännu en dag av mycket bilkörande och jag hoppas vi inte behöver åka in till Hollywood igen. Blir galen!! Nu är vi äntligen hemma och ska vila upp oss för att göra svensk Tacos till middag för randi och Amanda :) Godkväll

Kommentarer
Postat av: Lucas Gustavsson

Var med och tävla om en snygg ugglering i lucka 5 i min blogg om du känner för det :)

2011-12-05 @ 07:19:21
URL: http://modegrabben.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0