I love Santa Barbara!

Så vi lämnade vackra santa Cruz bakom oss och tog in på high way 1 söderut. Detta är bland de vackraste vägar jag kört och det är troligt mäktigt att få följa ringlande smala vägar i kanten av världens ände. The pacific ocean på högra sidan med vatten massor som slår emot klippfornationer och mäktiga berg på vänster sida. Wow! Maria och Greta: love life! Det tog hela dagen att köra och Maria gav inte upp ratten. Stackarn var alldeles slut när vi väl var framme i Santa Barbara oc vår navigator var te riktigt uppdaterad och körde oss runt runt i fel direktioner och när vi skulle köra 3 km på Calle road fastän en stor vägarbetar traktor stod i vägen vilket betydde att vi kört runt runt i fel direktioner i onödan. Maria: hate life! Och så tog jag över ratten. :) Vi anlände till våran andra couchsurfing vid 7 tiden på kvällen och var väldigt trötta. De boende studenterna i huset tog emot oss väldigt välkomnande och vi såg på film, pratade och hade ett glas vin. Så kul att sitta och snacka med amerikaner i ens egen ålder. Riktigt trevliga människor och mellany had en hel del tips för oss i vegas. Douglas, en av studenterna försökte få ut oss på "Lill lördag" på någon pub men jag och Maria önskade att få stanna hemma och vila. Så vi fortsätter vårt filmtittande tills deyton, som jag kom i takt med på couchsurfing hemsidan kom hem från jobbet och anslöt till oss. Salsa kom upp på tal, och han berättade om en Salsa klub i området som har öppet onsdags kvällar. = Greta får extra energi och vill gå ut! Killarna är också med på noterna och det tar inte länge förrän vi får Maria med oss. Egentligen är det bara deyton som dansar men jag fick snurra några varv och eftersom varken Maria eller Douglas var intresserade gick vi vidare på santa Barbaras gator. Nästa stopp var en pub sm spelade live reggie musik så vi satte oss ner för natt snacka och ha tequila och Margareta. Klubben stängde tyvärr vid kl 2, men killarna hade en annan bra ide. Så vi åkte ut till ett hotell, smög oss in och hoppade i hotellets varm pool. Underbart! För även om cali kan vara varmt är december bland de kallaste månaderna och väldigt kyligt på natten. Krångla på sig skinny jeansen och åka hem för att sova ut på soffan (för mig och Maria iaf) 1 dec skiner solen och vi kan åka ut i bara linnet för att upptäcka vackra santa Barbara. Dayton och Douglas var båda lediga så de erbjöd sig snällt att visa oss staden. Dom har en gammal Ford med sufflett så vi tog ner taket och cruisade in till staden. Jag älskar santa Barbara, skulle inte tvivla på att flytta hit för en termin eller två och plugga i denna unga, varma universitets stad. Studenter som spelar volleyboll på stranden, Eller tar cykeln (många cyklar här jämfört med övriga USA) till ett mysigt café. Deyton arbetar faktiskt på en dansk restaurang så dit bjöd han med oss för brunch, som för min del var en riktig härlig gravad lax macka. Mums! Sedan tog vi oss ner till piren för att njuta av utsikten och äta glass i solen. Tyvärr kunde vi inte stanna längre i denna vackra stad, utan Maria och jag sa hejdå till två roliga dagar till dessa underbara människor som gett sitt hem för oss en natt, bjudit på mat och visat oss runt. Dags för high way igen med los angeles i gps:n. Det går jättebra att köra och jag och Maria har så roligt! men det är så grymt mycket bilar överallt så jag blir alltid lika överraskad. Lite trixit med många high way byten och exits, men med hjälp av både gps och Maria lyckas jag parkera utanför min värdmammas syster randis hus. Och randi, vilken utderbar och varm människa. Träffade henne och hennes barn i somras när de hälsade på och hon och hennes dotter som är hemma är så pratglada, intresserade, trevliga och roliga. Här ska vi stanna i några dagar :) i morgon blir det universal studios och nu är det dags att gå i säng. Trött tjej. Som Maria skulle säga. Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0