Alcatraz

Alcatraz är något jag hört talas om väldigt få gånger och visste faktiskt inte att det låg i san Franciscos så vi styrde kosan dit. Jag var egentligen inte så intresserad men ön har varit historisk på många vis (inte bara otäcka fångar) för sf. Det blev faktiskt den bästa dagen hittills i sf eftersom det var himla intressant och kusligt. Det bästa var audio turen med hörlurar som berättade historier om det olika platser på ön som man gick till. Ljudet av skrämmande musik, fångars skrik och berättelser gjorde verkligen som att man nästan flyttades tillbaka i tiden under 60 talet. Ön har deussutom en riktigt bra vy över san Franciscos och golden gate bridge. (vilket var den enda bra utsikten vi fick av bron eftersom den låg i total dimma nästa dag när vi körde över den)
Till våran suprise träffar vi på therese på ön (en av mina Vänner som bor längre bort i nj och är den enda norrlänningen jag känner, Östersund) så vi spenderar hela dagen tillsammans med en massa prat, kaffe och promenad genom ett kulligt sf. Senare möter vi upp med australiensare som hon mött på sin buss trip genom cali och en by vän som just anlänt som au pair. En riktigt bra dag och avslut i sf!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0